Klub Wodny Żabi Kruk

Stowarzyszenie Kultury Fizycznej "Klub Wodny Żabi Kruk" aktualnie zrzesza około 60 osób. Jest członkiem Polskiego Związku Kajakowego. Działalność statutowa gdańskiego klubu ma charakter NON-PROFIT i obejmuje wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu. Przejawia się ona w nauce i doskonaleniu umiejętności pływania kajakiem każdego typu. Pływamy po wodach nizinnych i górskich. Kajakarzy z Żabiego Kruka można także spotkać na morskich wodach Zatoki Gdańskiej.

Ponadto na przystani klubu można skorzystać z usług wypożyczalni kajaków i zobaczyć Gdańsk z kajaka.

Obroniliśmy tytuł najlepszej drużyny

A więc ZWYCIĘSTWO !!!. Zdobyliśmy je przewagą 200 pkt nad Wodniakiem. Nie ma na nas mocnych. Wszyscy uczestnicy pracowali na ten wynik klubowy (sukces). A było nas 27 osób. Zdobyliśmy większość pierwszych miejsc, drugich, trzecich, czwartych, piątych itp. we wszystkich kategoriach i konkurencjach. Maciek z naszej ekipy dostał jedyną nagrodę fair play. Na to zwycięstwo trzeba było ciężko pracować. Bo i trasa pierwszego dnia nie rozpieszczała. Jak się dopłynęło to trzeba było się przygotowywać na następne konkurencje lub siatkówkę. Na odpoczynek i zabawę był czas tylko nocą a tu następnego dnia rano od początku to samo.

Opowiadacze Historii

26 sierpnia 2017 miała miejsce premiera przewodnika "Dolne Miasto z kajaka" wydanego przez Opowiadaczy Historii. Przewodnik zawiera mapkę i opisy miejsc które można odwiedzić zarówno kajakiem jak i spacerując nad kanałem. Nie mogło zabraknąć Kamiennej Śluzy wraz charakteryztycznymi wieżyczkami, bastionów oraz wspomnień odpoczynku nad wodą. Jest nam niezmiernie miło, że została odnotowana nasza wieloletnia obecność w tym miejscu, szczególnie, że w tym roku nasz klub obchodzi jubileusz 70-lecia istnienia.

W tym roku jeden

Gdańsk z kajaka

Dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy postanowili wziąć udział w tegorocznym Długodystansowym Ekstremalnym Biegu Inauguracji Lata. Dokładnie o godzinie 18:45 w piątek 23.06.2017 rozpoczęły się zmagania z własnymi możliwościami i tylko dla jednego śmiałka zakończyły po upływie 24 godzin.

Tytuł DEBILA oraz Złotego DEBILA uzyskał - Adam Kokoryn z Olsztyna.

Gratulujemy!

21 autorów filmów, ponad 40 nadesłanych filmów

Tak w liczbach wyglądały tegoroczne Spotkania Podróżników Kajakarzy Kajak Jamboree. Pondto w Uchu było nas blisko 200 osób, oddaliście 141 ważnych kart do głosowania.

Nagrodę publiczności zdobył film „Wybrzeże na dmuchańcu” Bohumila Trunecki z 169 punktami (głosowano na niego 79 razy z tego 29 głosów na pierwsze miejsce, 32 na drugie i 18 na trzecie)
Z 140 punktami zakończył wieczór film „W poszukiwaniu San Escobar” Jana Rutkiewicza (głosowaliście na ten film 62 razy z czego 31 razy na pierwsze miejsce, 16 na drugie i 15 na trzecie)
Dalej „D.E.B.I.L z perspektywy kilku przenosek” Bartosza Żukowskiego z 104 punktami (głosowaliście na ten film 52 razy, 15 na pierwsze, 22 na drugie i 15 na trzecie miejsce)

Wszystkie filmy znajdują się na kanale YouTube Kajak Jamboree YouTube

Dziękujemy wszystkim gościom, sponsorom i osobom które pomagały przed, w trakcie i po imprezie. Bez was nie udałoby się ogarnąć tego wieczoru.

poczatek 70-tego jubileuszowego roku istnienia klubu

W pierwszą środę klubową 4 stycznia Nowego 2017 Roku nadszedł silny wiatr, w nocy sztorm osiągnął 10 w skali B. Kierunek wiatru zwiastował najgorsze i stało się. Cofka wepchnęła masy wody w głąb miasta. Wypełnione po brzegi wodą kanały Gdańska zaczęły przelewać się. Woda wystąpiła z brzegów również w rejonie naszej przystani przy Żabim Kruku. Mieliśmy nadzieję, że przebudowane w 2012 roku nabrzeże uchroni klub przed zalaniem. Ale niestety, już o godz. 17.00 woda zalała nam hangar, a o 18.00 pojawiła się w świetlicy i w barze.

internetowa wersja informatora

Zachęcamy do zapoznania się z treścią, a przede wszystkim do udziału w zaprezentowanych spływach oraz imprezach kajakowych. Wydawca informatora Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Kajakarstwa zaprasza po odbiór wersji papierowej (nieodpłatnie) podczas większych imprez targowych związanych z wodą, turystyką i rekreacją, jak również w klubach kajakowych na terenie całego kraju.

Pobierz wersję elektroniczną.pdf

Klub Wodny Żabi Kruk Gdańsk - czyli Kajaki w Trójmieście.